Winkelwagen

Niet tevreden met uw aankoop of iets mis mee?

Conform de Wet Koop op Afstand en ook volgens de Algemene Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk hebben consumenten die een koop op afstand hebben gedaan een recht op retournering binnen een afkoelingsperiode van 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Deze periode wordt ook wel de bedenkperiode of zichttermijn genoemd.
Informatie over deze wet kunt u ook vinden op de website www.consuwijzer.nl .

Let op: Producten in ieder geval onbeschadigd en, indien mogelijk, in de originele verpakking terugsturen. Nadat wij het product hebben ontvangen, wordt gecontroleerd of deze nog in originele staat verkeert. Wanneer een product niet meer in originele staat verkeert, kunnen wij niet garanderen dat het volledige aankoopbedrag wordt terug gestort. Mogelijk wordt de waardevermindering in mindering gebracht op het terug te storten bedrag.

Mag u het product in gebruik nemen?
Nee, u mag het product niet in gebruik nemen. Want de ondernemer moet het product weer aan iemand anders kunnen verkopen als u het terugstuurt.

Wat mag u wel doen?
U mag hetzelfde doen als wanneer u iets in een winkel koopt. Zo mag u een laptop of televisie aanzetten om te kunnen beoordelen. Maar bijvoorbeeld een wasmachine laten draaien mag niet.

Als u gebruik wilt maken van de zichttermijn verzoeken wij u het volgende te doen:

1) Neem contact op met onze klantenservice via
info@groene-energiewinkel.nl (niet verplicht)
2) Gebruik bij voorkeur ons formulier voor het herroepen en retourneren (niet verplicht)
3) Stuur de producten gefrankeerd retour, in ieder geval met (een kopie van) de factuur en liefst met een volledig ingevuld retourformulier. Ongefrankeerde retourzendingen worden door ons geweigerd en zullen naar u, de afzender, worden teruggestuurd wat voor u extra kosten oplevert.
4) Groene-Energiewinkel bv controleert binnen 5 werkdagen na ontvangst of uw product(en) en verpakking niet beschadigd zijn.
5) Indien uw retourzending aan bovenstaande criteria voldoet wordt het bedrag terug gestort op uw rekening. Wanneer het bedrag terug gestort wordt op uw rekening gaat het om het bedrag van het product en (indien van toepassing) de gemaakte verzendkosten voor het opsturen aan u. De verzendkosten voor het terug sturen worden niet vergoed.

Wanneer een retourzending niet onbeschadigd retour wordt gezonden bestaat de kans dat wij de waardevermindering in mindering brengen op het terug te storten bedrag.

Geen consument?
Wanneer de bestelling niet als consument is gedaan maar op naam van een bedrijf, instelling of andere organisatie dan is het herroepingsrecht niet van toepassing. Het wettelijke herroepingsrecht geldt alleen voor consumenten en andere klanten kunnen in principe geen bestellingen annuleren of retourneren.
Indien u een bestelling zou willen annuleren of retourneren dan kan dat incidenteel, afhankelijk van het bestelde artikel en alleen na toestemming vooraf door ons. Het artikel en de verpakking dienen compleet en onbeschadigd te zijn en er als nieuw uit te zien. Artikelen met een incomplete, beschadigde of anderszins niet meer als nieuw te beschouwen verpakking kunnen nooit worden teruggenomen. Een geopende blister of een verpakking met tape of adresstickers wordt ook niet teruggenomen.
Door ons gemaakte kosten zoals verzend- en verpakkingskosten worden niet vergoed en wij berekenen minimaal 10% restitutiekosten over het bestelde bedrag. Bij geretourneerde artikelen waarvan wij de werking moeten controleren om er zeker van te zijn dat het in een 100% nieuwstaat verkeerd zodat wij ze weer als nieuw kunnen verkopen zullen extra kosten worden berekend. Dat geldt vrijwel altijd voor elektrische-/electronische produkten, ook als u verklaart "er is niets mee gedaan" of "we hebben het helemaal niet gebruikt".